1394-05-22 03:40
980
0
18918
استاندار گلستان در دیدار با کارگزاران حج:

حج سیاحت، تجارت و زیارت نیست / گلایه از جایگزین شدن مدح ها بجای متن ها

استاندار گلستان با اشاره به فلسفه و ظرفیت های عظیم معنوی حج این سفر را بهترین فرصت برای خدایی شدن بیشتر حجاج دانست و ابراز داشت: در سفر حج جایی برای سیاحت یا تجارت نیست.

به گزارش گلستان ما ؛ حسن صادقلو عصر چهارشنبه در دیدار مدیر حج و زیارت، روحانیون و مدیران کاروان های حج تمتع گلستان در دفتر استاندار با تاکید بر لزوم بهره گیری کامل از ظرفیت معنوی حج، ابراز داشت: حج، حکمی الهی است که پیامبران الهی شروع کننده آن بوده اند.

وی باتاکید برضرورت استخراج ظرفیت ها و فلسفه حج بعنوان یک زیربنای اساسی دین، گفت: نقش علما و روحانیون کاروان ها دراین خصوص بسیار سنگین است که باید درکنار آموزش اعمال و مناسک حج، از این ظرفیت در خدایی شدن بیشتر حجاج استفاده شود.

صادقلو بابیان اینکه حج سیاحت، تجارت و زیارت نیست، اضافه کرد: آشنایی حجاج با تاریخ اسلام و آموزش عصاره این تاریخ و زحماتی که پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای هدایت جامعه جاهلی آن زمان کشیدند، ضروری است.

وی تصریح کرد: امروز نقش روحانیون به عنوان مفسران تاریخ اسلام و نیز مدیران کاروان ها در این آموزش ها اساسی است و موجبات ارتقای کیفی حج را در مسیر آموزه های دینی فراهم می کند.

استاندار گلستان با ابراز گلایه از جایگزین شدن مدح ها بجای متن ها، تصریح کرد: امروز متن مهمتر از مدح است و باید با حوصله متن واقعی اسلام و فلسفه حج را به حجاج آموزش داد.

صادقلو خاطرنشان کرد: سفر معنوی حج بهترین فرصت برای انسان هایی که آمادگی خدایی شدن بیشتر را دارند، است تا بیشتر با اسلام و فلسفه واقعی حج آشنا شوند./ایرنا

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.